5 mei 2021 Robin Dommisse

Een advertentie maken

Adverteren in kranten en tijdschriften is tegenwoordig niet meer zo eenvoudig. Door de overvloed aan media wordt het steeds lastiger om de consument met een advertentie te bereiken. Toch kan adverteren soms verrassende resultaten opleveren.

Tips voor een advertentie maken

Bij een goede advertentie maken komen verschillende zaken kijken. Onderstaande tekst bevat zes tips voor een advertentie maken:

1. HERHALING

Herhaling is de kracht van de reclame. Als u van plan bent om te gaan adverteren dan moet u niet denken dat u met 1 advertentie al veel kan bereiken. U zult naamsbekendheid en herkenning moeten opbouwen door regelmatig adverteren een onderdeel te laten zijn van uw totale marketingstrategie. Probeer daarbij goed na te gaan met welk medium u zoveel mogelijk publiek kan bereiken.

2. KRACHTIGE COMMUNICATIE

Zorg voor krachtige communicatie als u gaat adverteren. Probeer niet zoveel mogelijk informatie in één advertentie te proppen. Een advertentie gaat opvallen als er kort maar krachtig mee wordt gecommuniceerd.

3. BENADRUK DE VOORDELEN

Benadruk bij een advertentie maken altijd de voordelen van uw product of dienst. Probeer ook dit zo kort en krachtig mogelijk neer te zetten.

4. NEED TO KNOW, NICE TO KNOW

Hanteer bij een advertentie maken het ‘need to know, nice to know’ principe. Advertenties communiceren kort. Communiceer daarom altijd eerst wat uw doelgroep moet weten en zet de dingen die leuk zijn om te weten pas op de tweede plek. Eventueel laat u dit soort dingen helemaal achterwege.

5. WEES CREATIEF, VERRASSEND

Probeer met uw advertentie op te vallen door creatief en verassend te zijn. Sommige adverteerders hebben iedere keer weer iets aparts. Soms ontstaat er dan een soort hype, waardoor mensen juist op zoek gaan naar uw advertentie (Wat zou hij nu toch weer hebben?).

6. PROBEER OP TE VALLEN

Er zijn verschillende technieken om op te kunnen vallen met uw advertentie. We noemen er hier nog een aantal.

  • Probeer in te springen op de behoeften van uw doelgroep
  • Maak het groter! Probeer aandacht te trekken door uw product, dienst of aanbieding extra groot op uw advertentie te plaatsen
  • Maak gebruik van isolatie. Als u één object (bijvoorbeeld een afbeelding van uw product) exact in het midden van de advertentie plaatst en de verdere omgeving van uw advertentie is gewoon wit dan vestigt het ‘geïsoleerde’ object extra aandacht op zich.
  • Maak gebruik van mensen in uw advertentie. Foto’s van mensen trekken in veel gevallen de aandacht van uw doelgroep. Vooral als ze zich er in kunnen herkennen.

Conclusie

Een advertentie maken is dus nog niet verleden tijd. Zolang u bovenstaande tips hanteert bij een advertentie maken, zult u nog lang kunnen genieten van de voordelen van advertenties.

Aanbevolen links:
http://www.hayona.nl